ایمنی - بهداشت حرفه ای

ایمنی - بهداشت حرفه ای

بهداشت حرفه ای، مقالات و بهداشت حرفه ای، استاندارد و بهداشت حرفه ای، ارگونومی و بهداشت حرفه ای، ایمنی و بهداشت حرفه ای
ایمنی - بهداشت حرفه ای

ایمنی - بهداشت حرفه ای

بهداشت حرفه ای، مقالات و بهداشت حرفه ای، استاندارد و بهداشت حرفه ای، ارگونومی و بهداشت حرفه ای، ایمنی و بهداشت حرفه ای

توصیه های ایمنی برای کارکنان صنعت برق(توزیع)

    * دقت کنید که در هنگام تعمیرات ، بعد از آزمایشات لازم وکسب اطمینان از بی برقی حتماً دو سمت محل کار را اتصال زمین عینی و موثر نمایید .
    * قبل از بالا رفتن از تیر کمربند ایمنی ، رکاب ، کلاه ایمنیو سایر وسایل حفاظت فردی خود را بازدید و با اطمینان کامل کار را شروع نمایید .
    * قبل از صعود از تیر اشباع شده – هرچند که عمر آنها زیاد میباشد ولی پایه آنها همیشه در معرض رطوبت زمین و در نتیجه پوسیدگی می باشد – از سالمبودن آنها اطمینان حاصل نمائید .
    * هیچگاه خط یا شبکه ای را بی برق تلقی نکنید مگر اینکه عیناخود شاهد قطع برق بوده باشید . پس از اطمینان حتما خط را از دو طرف محل کار ارتنمایید . بخاطر داشته باشید که ارت کردن از یک طرف کافی نیست .
    * همیشه به خاطر داشته باشید اگر روی یک تیر ، دو خط بافیدرهای مجزا انتهایی شده اند حتما هر دو خط را قطع و ارت نمائید .
    * بستن سه سیم (فازها) به هم در خطوط فشار متوسط و قوی مشکلیرا حل نمی کند زیرا ممکن است به علت نشت برق ناشی از ترک یک مقره معیوب کنسولبرقدار و در نتیجه سه فاز تبدیل به یک فاز شود .
    * استفاده از لباسهای با الیاف مصنوعی باعث می شود که هنگامحوادث منجر به ایجاد قوس الکتریکی ، الیاف براحتی سوخته و به گوشت و پوست بدن مصدوموارد شود که این امر با شدت بخشیدن به جراحات ، معالجه را مشکل و زمان بهبودی راطولانی می کند . مناسبترین لباس جهت کار برروی شبکه های برق از نوع نخی می باشد . دقت شود که در ساخت اینگونه لباسها از زیپ و دگمه های فلزی استفاده نشود .
    * استفاده از انبر دست به جای فیوزکش خطر سوختن سرو صورت رابهمراه خواهد داشت .
    * در انجام هر نوع فعالیتی مخصوصاً کار کردن با بالابرها درمعایر عمومی و انجام تعمیرات یا تعویض لامپ معبر وسط خیابانها و بلوارها و پارکها وخیابانها ... ایمن سازی اطراف محیط کار را فراموش نکنید . برای پیشگیری از برخوردوسایط نقلیه با بالا برها از اعلام هشداردهنده موثر و مطابق با استاندارد استفادهنمائید . تابلوهای هشدار دهنده می بایست در محلی قرار بگیرند که راننده عبوری فرصتفکر کردن کم کردن سرعت و تغییر مسیر و بعبارت بهتر فرصت تصمیم گیری و اجراء داشتهباشند .

·         اگر در محلی حفاری نموده و ادامه کار به روز بعدی محول شدهاست لازم است که اطراف محل حفاری شده را با چراغ های چشمک زن و تابلوهای احتیاط وخطر که از نظر دید راننده استاندارد باشد محصور شود


برگرفته از وبلاگ  ایمنی وبهداشت حرفه ایhttp://2006ae.blogfa.com  

ابراهیم ندرلو

مدیریت سایت موژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد